lördag 9 augusti 2008

Semester i Stockholm hos Saga! :)

Ja vi har varit på semester i Stockholm hos Izabelles kompis Saga, hennes lillebror Hugo, mamma Christine och pappa Linus.

Vi hade superroligt och det var så kul att träffas igen! :) Har ju inte träffat dem sen i januari när jag gjorde ultraljudet med Mino!



Här ser ni vår fina packning! :p Vagnen som ligger uppe på lämnade vi av i Norrköping! :) Hela vagnen är full med saker! :p Fast allt blev använt! :)

När vi kom fram så åkte vi till Hagaparken så Izabelle och Saga kunde springa av sig lite, och sprang, ja det gjorde dem de små liven!! Vi låg och mös på en filt medans Mino och Hugo lekte lite (eller pratade med varandra och tittade på molnen). Sen åkte vi hem till dem och gick och la oss (sent värre men ändå).





På fredagen var det dags för gröna lund! :) Oj oj oj vad vi hade roligt! Izabelle åkte mycket och skrattade och var superglad hela dagen! :) Hon vågade sig t o m in i Lustiga Huset och åkte flygande mattan ner med mig! :) Modig liten tjej! Har bildbevis på det med, fast inte i datorn! :p
Hon somnade helt utmattad vid kl 20. Vi var inte hemma igen förrän vid 23 tiden, helt utmattade allihop!


















Lördagen bjöd på pissväder, regn regn och åter regn! Jag hade ju inget paraply med mig och inga regnkläder så jag blev rätt så blöt om man säger så. Vi gick i Pride Paraden och hade jättekul! :) Som tur var fick jag ett paraply av några andra som hade 2 med sig och de ville inte ens ha tillbaka det. Snacka om tur, men innan jag fick det var jag helt genomvåt.. :p





Söndagen bjöd på en kryssning till Mariehamn med Saga och hennes mamma! :) Vi fick gå upp jättetidigt. Redan 4.30 var vi uppe! Vi skulle ju ta oss till båten med som skulle gå 7.45 och innan dess skulle vi ju checka in med..


Ja vi hann i tid i a f och åkte iväg och hade väldigt trevligt. Synd bara att någon jävel snodde Minos godisråtte filt!! :( Så jäkla arg var jag att man inte kan låta andras saker vara och hur fan kan man sno saker av ett barn??!!





Jaja, vi kom i land och så fick vi sitta och vänta i flera timmar på att bussen skulle gå hem igen. Den gick 22.45.


Izabelle kräkte ner sig i bussen mitt i natten och jag sov inte mycket, men det gick på något konstigt vänster ändå. Var helt slut bara när vi väl kom hem.



















Nu väntar vi bara på nästa äventyr! :) Vår tågluff!! Vi åker ju om mindre än 1 månad nu!! Åh vad jag längtar!!!!!! Vi kommer få det så underbart hoppas jag! :)





Skickar med några bilder från vårt äventyr! :)

1 kommentar:

LYCKELITEN sa...

Vilka härliga bilder